Články na tému personálna agenda začínajúcej firmy

Evidujete pracovný čas alebo dochádzku svojich zamestnancov?

Personalistika

Evidujete pracovný čas alebo dochádzku svojich zamestnancov?

V praxi často dochádza k omylu, keď zamestnávateľ eviduje dochádzku zamestnancov namiesto ich pracovného času. Pracovný čas a dochádzka sú nielen obsahovo, ale aj časovo odlišné pojmy, pričom každý zamestnávateľ má zákonnú povinnosť sledovať len pracovný čas zamestnancov. Sú však prípady, kedy je vhodné zaznamenávať aj dochádzku.

Rozdiel medzi zamestnávaním na pracovný pomer a na dohodu

Personalistika

Rozdiel medzi zamestnávaním na pracovný pomer a na dohodu

U zamestnávateľov často vzniká otázka, či uzatvoriť so zamestnancom dohodu alebo pracovný pomer. Hlavným rozhodovacím faktorom býva najmä výška odvodov, avšak každý zamestnávateľ by si mal v prvom rade uvedomiť to, či vzhľadom na charakter vykonávanej práce vôbec možno uvažovať o uzatvorení dohody.

Silvia Dutková

Silvia DutkováOdbremeňujem podnikateľov od komplikovanej personálnej agendy, pomáham im s nábormi, nastavujem HR dokumentáciu a vytváram GDPR riešenia na mieru, a to v začínajúcich aj v existujúcich firmách. Spolu s tímom realizujeme externé zamestnanecké prieskumy a hodnotenia zamestnancov. Viac informácií

Prejsť na začiatok stránky