Články o personalistike

Informácie o aktuálnych legislatívnych zmenách, povinnosti zamestnávateľa, tipy a praktické riešenia z oblasti personalistiky a ľudských zdrojov.

Evidujete pracovný čas alebo dochádzku svojich zamestnancov?

Personalistika

Evidujete pracovný čas alebo dochádzku svojich zamestnancov?

V praxi často dochádza k omylu, keď zamestnávateľ eviduje dochádzku zamestnancov namiesto ich pracovného času. Pracovný čas a dochádzka sú nielen obsahovo, ale aj časovo odlišné pojmy, pričom každý zamestnávateľ má zákonnú povinnosť sledovať len pracovný čas zamestnancov. Sú však prípady, kedy je vhodné zaznamenávať aj dochádzku.

Pracovný posudok zamestnanca

Personalistika

Pracovný posudok zamestnanca

Pracovný posudok je dokument, ktorému nie je v praxi pripisovaná príliš veľká významnosť, napriek tomu však môže značne ovplyvniť postavenie zamestnanca na pracovnom trhu. Potenciálny alebo nový zamestnávateľ je totiž oprávnený od budúceho zamestnanca požadovať predloženie pracovného posudku.

Postup zamestnávateľa pri výpovedi zamestnanca z dôvodu porušenia pracovnej disciplíny

Personalistika

Postup zamestnávateľa pri výpovedi zamestnanca z dôvodu porušenia pracovnej disciplíny

Porušenie pracovnej disciplíny zamestnanca je jedným z najčastejších dôvodov výpovede zo strany zamestnávateľa a neraz takáto výpoveď končí na súde kvôli neplatnosti. Aby skončenie pracovného pomeru bolo platné, musí zamestnávateľ každý jeden prípad porušenia posudzovať samostatne, dbať na obsahové náležitosti dokumentov, dodržiavať termíny a postupnosť v celom "procese" výpovede.

Zmeny v Zákonníku práce od 1. mája 2018

Personalistika

Zmeny v Zákonníku práce od 1. mája 2018

Nový Zákonník práce od 1.5.2018 prináša novinky, ktorými sú odvodové úľavy pri 13. a 14. platoch a príplatky za prácu cez víkend, zvyšujú sa príplatky za nočnú prácu a zamestnávateľom vzniká aj nová povinnosť - zverejňovanie mzdy v pracovných inzerátoch. Okrem týchto výraznejších zmien sa udialo aj niekoľko menších, ktoré taktiež uvádzame v článku.

Silvia Dutková

Silvia DutkováOdbremeňujem podnikateľov od komplikovanej personálnej agendy, pomáham im s nábormi, nastavujem HR dokumentáciu a vytváram GDPR riešenia na mieru, a to v začínajúcich aj v existujúcich firmách. Spolu s tímom realizujeme externé zamestnanecké prieskumy a hodnotenia zamestnancov. Viac informácií

Prejsť na začiatok stránky